torsdag


Bulle i ugnen


Har spenderat den här halvtråkiga torsdagen med att baka bullar. Temperaturen var ju faktiskt behaglig idag efter nattens regn. Själva bakandet i sig är ju roligt, men det är så tråkigt när degen ska jäsa. Vad ska man göra då? Jag la mig på soffan! :) Bäst att passa på när man kan.

Jag gick den korta biten ner till stan för att handla, herregud min kondition är verkligen obefintlig! 
Det är nästan så att man blir rädd för sig själv.
Ja nu menade jag inte att jag har vart någon elit idrottare tidigare, men då orkade jag i alla fall gå ner till stan fram och tillbaka utan att vara helt slut när jag kom hem. Samtidigt som det är skönt att röra på sig så är det jobbigt, magen blir stenhård och sammandragningarna avlöser varandra.


Bullarna blev i alla fall jätte goda.





Tur att det finns en sambo som gillar bullar, annars finns ju risken att jag kommer rulla fram innan Lillis behagar att komma ut!



Kommentarer
Lina säger:

ja, visst äre bra? :) men läääskigt samtidigt. hörde att vissa fall är verklighetsbaserade :/ uuuuh..



du, när va de beräknat förresten? :)

2011-05-13 | 10:29:11
Bloggadress: http://millblomskan.blogg.se/
Lina säger:

ooooh gud va roligt! :D kommer ha dej o magen i tankarna från o me nu ända tills bebisen kommer! :D känt av nå?? jag hade sammandragningar. men inga obehagliga sådana. sen när slemproppen gick (sorry för infon), så hade jag typ 'mensvärk' hela dagen. det var hela söndagen det. sen fick jag värkar på söndagkväll. o sen åkte vi in måndagmorgon. o tisdagnatten va hon ute! :D

2011-05-13 | 18:28:24
Bloggadress: http://millblomskan.blogg.se/
Killmamman säger:

urgott ser det ut! men vad himla pilligt det är att baka bullar tycker jag... :)

2011-05-14 | 08:35:58
Bloggadress: http://killmamman.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback