fredag kväll



Fredag hela veckan, ja det är ju egentligen det jag har. Ändå är det nått speciellt med fredagar, sambon slutar tidigt och hela familjen är samlad på eftermiddagen.

Sonen sover sedan en helvtimme tillbaka. Att flytta in honom i eget rum måste vara bland det bästa vi gjort på länge. Jag var skeptisk som tusan i början, separationsångest deluxe. Första natten var hemsk, för mig alltså. Jack sov bättre än någonsin. Jag låg vaken och hade nära till gråt haha. Nu i efterhand kan jag skratta åt mig själv, men det kändes jätte jobbigt. Från att ha haft honom brevid mig ( i egen säng ) sedan han föddes till att nu ha honom flera meter i från mig i ett annat rum kändes inte kul. Man är så van att höra honom andas, det lugnar mig. Innan jag blev mamma kunde jag inte förstå folk som "kollade att deras barn andrades" när dom gick och la sig. Efter Jack föddes har många saker förändrats. Jack är mitt allt, min kärlek till honom mitt eget kött och blod går inte att förklara. Mitt hjärta svämar över. Jag älskar min sambo, hur mycket som helst. Men det är en helt annan kärlek.  Ja, tillbaka till ämnet. Eget rum. Fram till att vi flyttade in honom i eget rum så vaknade jag alltid några gånger per natt, även om Jack sov så vaknade jag av att han vände sig i sängen, letade efter nappen osv. Sedan vi flyttade in honom i eget rum så har vi även lyckats få bort att han vill äta tidigt på morgonen runt 5-6 tiden. Han sover helt enkelt över den mattiden. Man kan inte förklara hur glad man blir när man går in i hans rum på morgonen och han står upp i sängen, skit glad och väntar på att få komma upp. Älskade unge!

I kväll ska jag, Anna och hennes mamma på Lingården och lyssna på när Linda ska sjunga. Ska bli kul, framför allt att få vuxen tid med Anna utan barn. Det hör ju inte till vanligheterna längre :) Även om det inte gör någonting att barnen är med, men vi sitter ju inte direkt och dricker ett glas vin på förmiddagarna när vi ses och barnen är med ;) hehe!

Nu måste jag kila, trevlig kväll vänner!



En blöt kväll på gm för hundra år sedan! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback